Air Serbia considering second wide-body jet

Air Serbia mulls long haul expansion

The Chairman of the Air Serbia Supervisory Board, Siniša Mali, says the carrier is considering lease options for a second wide-body aircraft in order to expand its long haul network. The Serbian airline is set to launch five weekly flights from Belgrade to New York with an Airbus A330-200 next June. Mr Mali notes that a second aircraft would serve as a replacement, in case of technical issues with the initial A330, and would allow the airline to expand its operations in North America. "We are considering a second wide-body aircraft, since one will not be sufficient enough. What if one has technical problems? Acquiring a second aircraft would open the door for us to fly not only to New York, but also to Chicago, Canada and some other destinations in North America", Mr Mali says.

Commenting on Air Serbia's New York plans, the Chairman of the Supervisory Board reveals the airline is currently in talks with John F. Kennedy Airport. "We are currently negotiating with one of the busiest airports in the world - JFK in New York - to determine which terminal will be used by Air Serbia. It will be either terminal 4 or 8, but we are pushing for Terminal 8 since it is newer", Mr Mali explains. Terminal 4 serves as a major international hub for Delta Air Lines and most Asian and Middle Eastern carriers, including Air Serbia's part-owner Etihad Airways. On the other hand, Terminal 8 is served by American Airlines and its fellow Oneworld alliance members. As EX-YU Aviation News learns, Air Serbia is planing on negotiating with one major US carrier over codeshare agreements within the States.

Ticket sales for the Belgrade - New York service are expected to begin in February 2016. "During February we will launch a promotional campaign and reveal our fares. Tickets will be affordable and very competitive. Air Serbia does not aim to be the cheapest airline in the region, we will leave that to budget airlines such as Wizz Air. Our fares will align to our on board service quality but they will be competitive compared to our competition", Mr Mali says. The Chairman of the Supervisory Board explains that it is no longer a matter of whether the flag carrier has enough money or is stable enough to launch operations to the United States, noting instead that Air Serbia has a clear business plan. "Launching services to New York will be a big achievement for our country", Mr Mali concludes.

Comments

  1. Anonymous09:03

    Jel vidite vi ovo? Tako treba! Nisu ni prvi avion nabavili, a već nabavljaju drugi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous09:11

      Prvo se buniš što uzimaju samo jedan avion, a sada se praviš pametan nakon čitanja ovoga. Druže moj, pametniji si kada ćutiš

      Delete
    2. Anonymous09:14

      @9:11 bravo, hehe ;)

      Delete
    3. Anonymous09:28

      Хехе много сте глупи, није ни чудо што се кријете иза анонимности.
      Наравно да се човек прво бунио што стиже само један авион када је тако и било. Тек се јуче споменуо други. Свако ко се иоле разуме у цивилно ваздухопловство зна да ЈУ нема шансе да опстане на овом тржишту:

      1. локално тржиште је премало
      2. сезоналност је велики проблем
      3. Ер Србијин бренд је непрепознатљив ван Србије и евентуално Црне Горе
      4. могућност преседања је премала због ретардираног реда летења и малог броја учесталости.
      5. Конкуренција је прејака, не само из Београда ка САД-у већ и са Балкана за Њујорк.


      Хехе

      Delete
    4. Anonymous09:33

      Bravo, Anonymous 9:28 AM! I zašto izjave vezane za Air Serbiu dolaze gotovo uvijek od dvije iste osobe, premijera i gradonačelnika Beograda? Zašto Dane Kondić ne govori u ime kompanije?

      Delete
    5. Anonymous09:39

      Заборавио сам да додам да уз све то, Ер Србија ће сама морати да се избори са разним join-venture споразумима који су на снази између Европе и Њујорка.

      Дакле, слободно ми објасните како мислите да може опстати али очекујем чињенице а не уобичајену реторику која је све сем разумна.

      Анон 09.33

      Па зато што је ово политички пројекат. Ер Србија је једини велики пројекат који се није претворио у неку врста скандала. Јужни ток је пропао, Београд на води је... ок, сви знамо шта се ту дешава и тако Ер Србија им преостаје као једина алатка.

      Исто, да ли мислите да је чудно што Синиша Мали даје ову изјаву а не Вучић? Па сада морају да му поправе углед после скандала са становима у Бугарској.

      Delete
    6. Postovani Anon 9:11 AM,
      slazem se sa Vasom primedbom za anonimusa 9:03 AM. Svet, a posebno Srbija je puna malcioznih ljudi. Tako je to u zivotu ljudi. Licno verujem da ce u novoj 2016 u floti Air Serbia leteti dva Erbasa A330-200. Nemam dvoumljenja da ukoliko bude vise poslovno sposobnih ljudi u daljem razvoju nacionalnog avio prevozioca i duplim uvecanjem glavne Srpske vazdusne luke Beograd, Air Serbia imace najmanje cetiri sirokotrupa aviona u svojoj floti. Jedan od glavnih uslova jest da u upravama upravljaju sposobni poslovni, odgovorni ljudi. Malciozni, malodusni, negativcima je mesto ovde na ovom blogu zajedno sa Rodney-em. Da ''pravimo'' strategije ''moze ne moze...''. Ar Srbijo zeljno iscekujem tvoj snazni uzlet sa Novim Krilima Evrope. Pa neka bude sto biti mora. ✈FLY✈ by happy. Rodney & Drugari. LYKV✈SYD.

      Delete
    7. Anonymous09:52

      @9:28 1. Lokalno tžište je premalo? Mozda, ali kad si deo velikog bratstva onda i dupliras broj putnika u prvoj godini poslovanja ;) 2. Sezonalnost?! A gde nije?? I na Tajlandu postoji sezona... 3. ASL brend je ne prepoznatljiv? Možda.. ali kad pored ASL stoji Etihad grupa, onda je to prepoznatljivo i na Filipinima ;) 4. Nemogucnost presedanja?! Verovatno zato BEG danas ima toliki broj transfernih putnika i u poslednje dve godine je na istorijskom maksimumu! 5. Konkurencija jaka ali ako ste deogrupe od 700 letelica onda ste ivi deo pobednickog tima.

      Delete
    8. Anonymous09:55

      @9:33 dragi komšija, vidim da ste zainteresovani za avio saobracaj u susjedstvu.. Gradonacelnik je član izvršnog borda ASL, čisto da znate..

      Delete
    9. Anonymous09:57

      9:28
      Pa koliko ja vidi, i ti si mi prilicno anoniman, nemoj se praviti previse pametan, niko ne voli sveznalice ;-)

      Delete
    10. Anonymous10:06

      AnonymousDecember 19, 2015 at 9:52 AM

      1. Како, леба ти? По којој логици ће то такозвано братство допринети да ЈУ дуплира свој број путника ка САД. Ми овде причамо о летовима за Њујорк друже, прати мало.

      2. Јесте само што у случају Тајланда, зими и даље имају милионе путника, ми нисмо ни прешли 300.000 у новембру.

      3. То ти не значи много јер је Етихад и даље најслабија карика када су у питању МЕ3. Да стоји Emirates то би онда била друга прича. Исто, огроман број уговора са GSA је јако неконкурентан што је довело до тога да продаја иде лоше у местима као што су Варшава, Беч, Истанбул... дакле то што ће имати налепницу Етихад не помаже баш претерано.

      4. Ајде када си тако паметан, немој све површно гледати јер се онда само обрукаш. Почнимо са овим прво, упореди могућност преседања у Београду са Бечом или Варшавом, онда ћеш видети колико смо јадни. Дај ми пример како ће ефикасно моћи да поставиш летове за/из Њујорка. Онда узми тај кљакави конективити и упореди га са оним што нуди Остријан или Лот. Ето, можеш упоредити ЈУ и ЛО из Букурешта и Софије за летове ка Њујорку.

      5. Поново, батали те јадне флоскуле и дај ми конкретне примере. То можеш да сервираш плебсу који се не разуме у ваздухопловство.

      Као што сам рекао, хоћу конкретне примере а не оне што су вам утувили у главу за време HR тренинга.

      Delete
    11. Anonymous10:22

      SOF-VIE-JFK
      08.25-09.05
      10.45-14.15 B763

      SOF-FRA-JFK
      07.00-08.25
      11.00-13.35 A380

      SOF-FRA-JFK
      14.00-15.25
      17.10-19.55 B748

      SOF-MUC-JFK
      06.20-07.15
      12.05-15.00 A346

      SOF-FRA-JFK
      07.00-08.25
      17.10-19.55 B748

      SOF-WAW-JFK
      14.40-15.35
      17.25-20.30 B788

      То је оно што Луфтика и Лот нуде путницима из Софија који желе да иду у Њујорк овог јуна. Као што видимо, не само што је ред летења крајње флексибилан већ и ваздухоплови који се углавном користе су феноменални и најсавременији.

      Дакле, крајње је поражавајуће то што одређени људи мисле да ЈУ неће имати проблем и да је већа вероватноћа да неће успети у Њујорку него да хоће.

      Delete
    12. Anonymous10:24

      +1

      Anonymous 10:09 AM

      Anonymous 9:55 AM, znam da je Mali dio izvršnog odbora, ali moje pitanje je poprilično jasno, s obzirom na neupitnu stručnost gospodina Kondića, nepojmljivo mi je da gotovo sve izjave u vezi ASL-a dolaze iz političkih krugova, a ne od onoga kome je to ipak struka i koji, kad govori o zrakoplovstvu, zna što govori, za razliku od Vučića i Malog koji prikupljaju političke poene?

      Delete
    13. Anonymous10:26

      I Kada je Kondic rekao isto sto i Vucic za letove prema SAD nije odgovaralo tako da ne znam zasto vam je sada to bitno.

      Delete
    14. Anonymous10:29

      Niko normalan nije rekao da borba neće biti teška i neizvesna. Razlika je samo u tome što postoje ljudi koji bi makar pokušali pa šta bude, za razliku od vas hejtera koji biste sve pozatvarali, na sve stavili katanac, sve obustavili i onda čekali da dođe neko sa strane da vam ponudi najbolje moguće opcije koje postoje.

      I nemoj da se lažemo - kada bi ASL uvela po pet dnevnih letova za JFK, ORD i LAX, sve sa A380 i 50kg prtljaga po putniku, vi biste pronašli neki način da i to popljujete.

      Delete
    15. Anonymous10:32

      To nije odgovor, Anonymous 10:26 AM, ali, imate pravo, stvarno nije bitno (barem ne meni).

      Delete
    16. Anonymous10:44

      Kako nije odgovor Anon 10:32? I Kondič i Hogan iznosili su detalje o letovima za JFK samo šu u medijima (očekivano) dobili manje prostora od domačih političara. Provjerite si fakte prije nego nešto ustvrdite.

      Delete
    17. Anonymous10:57

      Hehe ;) Kada se samo setim gde smo bili pre dve i po godine a danas pricamo o interkontinentalnim letovima ;) Prijatan dan vam želim ;)

      Delete
    18. Anonymous11:42

      Ако, нека и буде хејтер ако је то синоним за некога ко је реалан. Дакле, ја не тврдим да не треба летети за Америку али сматрам да за то није време. Ово је политички мотивисан потез који ће нас све скупо коштати.

      Дуголинијски саобраћај треба да дође ТЕК пошто је реагионални подигнут на два до три лета дневно ка свим главним градовима, то јест глвним тржиштима. Друго, слотове у Тел Авиву неће добити како би омогућили преседања из Израела. То је велики минус, пропуст.

      Дакле, твој аргумент да вреди пробати не пије воду када се сагледају све чињенице. Као што сам рекао, ја и даље нисам добио конкретне аргументе зашто ће ова линија бити успешна али зато важно да сте ме назвали хејтером, то више говори о вама него о мени.

      На крају крајева, не можемо се увек крити иза аргумента 'где смо били а где смо данас'. Ер Србијин ред летења претставља благу импровизацију јатовог од пре неку годину. Да бас потсетим да је Јат 2005. или 2006. летео 10 пута недељно за Тирану и 14 недељно за Сарајево. Данас и даље лете Боинзи, три архаична Атра и тако даље. Јесмо направили искорак али не онолико колики се очекивао.

      Delete
    19. Anonymous12:12

      Kao što rekoh:

      1. Niko pri zdravoj pameti ne tvrdi da je tamo sve savršeno ali isto tako ne tvrdi da će svet propasti ukoliko ASL koliko danas ne uspostavi 21 let sedmično ka svim aerodromima u regionu plus TLV plus BEY plus ne znam ni ja šta sve još u Evromediteranu.

      2. ASL zapravo to može da uradi ali onda će da opadne LF i da se gubi možda i više para nego na JFK pa će opet da bude hejta na sve strane.

      3. ASL ne može preko noći da uspostavi 3x veću mrežu od Jata, niti može preko noći da postane Aegean kao što neki ovde zahtevaju svakog dana. To je proces koji će trajati.

      4. Nečim treba da se iskoči kako od Jata tako i od današnje konkurencije, pa eto, neka to bude JFK. I nije mi jasno zbog čege je toliki problem sačekati makar jedan kvartal te linije pa onda likovati nad političkim projektom koji pravi gubitke. Ono, već dve godine slušamo doom&gloom scenarije i kako će sve propasti i raspasti se kao kula od karata, a kompanija nudi sve bolji produkt i ima sve više putnika. Čemu histerisanje unapre, zar je toliki problem jednostavno sačekati i videti šta će da se desi?

      Delete
    20. Anonymous12:14

      @11:42 kapiram, za tebe je casa uvek polu prazna.. takav si lik.. spominjes boeinge i tri Atr-a a ne spominjes 10 Airbus-eva, 3Atr, A332 koji dolazi, 10 narucenih A320 neo.

      Delete
    21. Anonymous15:07

      Aman ljudi koga briga na kraju. Ako se letovi ne isplate jednostavno ce prebaciti Erbas u Etihad ili Er Berlin i to je to.

      Delete
    22. Anonymous19:21

      Добро ајде онда овако: има коментатора који су писали коментаре против Ер Србије 2013 године а сада кад погледамо ти коментари делују комично. Уместо да се осврну на те своје промашаје и да науче нешто из тога, они само настављају да сеју трагикомичну паљбу по Ер Србији. Дајте ми један добар разлог зашто да обраћам пажњу на те коментаре? За пар година смејаћемо се њиховим данашњим умотворинама.

      Delete
    23. Anonymous20:54

      Bla bla bla... same old story, from both sides. Both the haters and the cheerleaders.

      Delete
  2. 3 times YYZ with the second wide body. Average 4 rotations weekly per plane and they shluld pray to God noje of the planes brakes down :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous09:19

    He did not say that they will start sell tickets on February but to promote selling tickets "Marketinška kampanja i promocija karata počije od februara".

    Even if they start to sell tickets in February that it much too late. Much too late!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous09:34

      Yes because you reveal fares to your competition a month in advance without selling tickets. Seriously....

      Delete
    2. Anonymous09:35

      That is the fault of Americans who are not giving JU permission to fly there in time.
      Why does it take that long? I dont think they try to sabotage any other foregn airline like that.

      Delete
    3. Anonymous09:36

      ^ Oh calm down. Until yesterday you were claiming they wouldn't even get a license.

      Delete
    4. Anonymous09:41

      How do you know it was him that was claiming it? Or is this yet another baseless accusation?

      Delete
    5. Anonymous10:16

      Can our government get in direct contact with the US government and tell them that the FAA and the other agencies are deliberately stalling the ASL application?
      I believe that the big three American airlines in their conflict with the Middle East three are slowing down ASL's process to make the start of the flights a financial failure by giving them a much smaller than usual time period to sell tickets before they start.

      Delete
    6. Anonymous10:34

      2013:
      ALL FIGHTS DELAYED, ALL FLIGHTS DELAYED

      2014:
      MAJOR NETWORK CUTS, MAJOR NETWORK CUTS

      2015:
      MUCH TOO LATE, MUCH TOO LATE

      2016:
      (nominate your candidate here)

      Delete
    7. Anonymous10:35

      I think that JU should had applied much earlier for permits than it did.
      Or maybe they were told that they would get them in time and that is why Vucic said that they would have them in early November.

      Delete
    8. Anonymous11:44

      2016 reality

      Three of Jat's Atrs are still the backbone of regional flying.
      Four B733s that were supposed to be retired two years ago are still flying to CPH, BRU, ARN, TIV...
      Suspension of WAW once LO returns and so on.

      Delete
    9. Anonymous11:47

      ok hope your dreams come true.

      btw registration of first A330-200 is YU-ARA featuring new interiors. First NYC flight will take place JUN 2, 2016.

      Delete
    10. Anonymous12:20

      Anon 10:34
      Could be:
      DISASTER DISASTER
      or:
      SERBIAN TAXPAYERS, TAXPAYERS

      Delete
    11. Anonymous17:39

      Anon @11:47

      Do you mean new interiors as in new seat cushions and upholstery, or new seats as in completely new seats, including new IFE, power ports etc? Will biz section get new layout?

      Delete
    12. Koliko ljubomornih ljudi na ovome blogu to je neverovatno. Neki od vas će uskoro da dobiju srčani udar kada objave još dve preko-okeanske destinacije. Niko nije bio profitabilan u nekom poslu čim se nešto počne da se radi tako da neće ni AS ali veoma brzo će se linija prema severnoj Ametici isplatiti pošto će i kargo donositi ogromne pare. Veoma je pametno da letovi počinju u Junu pošto je tada velika potražnja za letove prema evropi i oni šta pričaju da je kasno prodavati karte od februara mislim da se varaju. Ovde u Americi ljudi više ne kupuju karte mnogo rano pošto im poslodavci ne daju godišnje odmore toliko unapred.

      Delete
  4. If American Airlines will be ASL's codeshare partner in USA, it makes sense to launch ORD as their second destination because ORD is a large hub for AA. Connection opportunities will be greatly increased.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:39

      Perhaps they should turn to Air Canada. Aegean prefers codesharing with them over US carriers and it brought them great results so far.

      Delete
    2. Anonymous16:50

      Air Canada is very good choice for Canada codeshares, but it does not offer Aegean any codeshare from/to the USA. Suggesting Air Canada as a codeshare partner to Air Serbia for USA destinations is plain dumb.

      JU should partner with AA for codeshares in the US and with AC for codeshares in Canada.

      Delete
    3. Evem though AC is EY's partner I would bet on WestJet. The reason is the fact that transatlantic is AC's bread and butter. I don't see them supporting direct competition. On the other hand WS could provide same level of feed and thier transatlantic aspirations are still in very early stages and focused towards UK mainly.

      Delete
    4. Anonymous22:51

      +1 for AA as a code-share partner & +1 for ORD as their second destination. I was mentioning AA would be a good partner and joining One World alliance would be a smart move.

      Delete
  5. Anonymous09:24

    'Air Serbia is currently negotiating with one major US carrier over codeshare agreements within the States.'

    WRONG. JU plans of reaching out to American Airlines but it hasn't done it yet. Mind you, JU has been desperately trying to get in touch with some US airline for years now but they were always ignored. Etihad has to get involved if this is to go through.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:20

      What is the relationship between EY and AA?
      I know Delta is very much against the ME but is AA like that too?

      Delete
    2. Anonymous10:37

      *ME3

      Delete
    3. Anonymous17:54

      EY codeshares with AA on numerous routes in USA. also with B6

      Delete
    4. Kako možeš da izmisliš tamo nešto da AS ima loš kontakt sa AA? Na tvoju nesreću imaju veoma dobre odnose i sledeći mesec će to da dignu na bolji i veći nivo. Zato su u AS i primili čoveka ko je menadžer za Severnu Ameriku i koji ima ogromno znanje u avioindustriji. Sta se tiče Kanade po mojim informacijama najverovatniji partner će biti neki manji prevoznik ( mislim da se zove Westjet).

      Delete
    5. Anonymous19:00

      @Nenad Radujkovic
      Pa nije WestJet bas tako mali, imaju oni 141 aviona u svojoj floti, tako da bi oni bili odlican partner za podrucje Kanade.

      Delete
    6. Anonymous19:30

      WestJet je odlican partner za Kanadu, ali zasto bi Air Canada odbila da bude partner Er Srbiji? Zbog Lufhanse? Zbog toga sto planira da posalje AC Rogue za Beograd?

      Delete
    7. I read once that AC's short haul bussines is break even at best. They make all their money on long haul and transatlantic JV is a big money maker for them. Becous eof this I would bet on WS and it might actually be a better choice after all.

      Delete
  6. Anonymous10:15

    to se ne kaze da ce da se nabavi drugi avion, nego planira se nabavka dva aviona :)

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:08

    I am stunned. To start sales in February??? 3 months ahead of the first flight. Very unprofessional. Most renowned airlines are starting sales of their new short or medium haul flights around 6 months (minimum) ahead and long haul 9-12 months prior to the first flight. General public already made up their booking decisions for summer 2016, because of good offers and promotions. To start selling tickets just 3 MONTHS ahead will lead to massive discounts and bloodshed on the yields!But what to say for a poltically ruled airline for which Mr. Hogan made sure that serbian taxpayers and other clients of NIS and Aerodrom Beograd will cover losses!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11:25

      Just stay stunned, you will have many such days in 2016. Cheers!

      Delete
    2. Anonymous12:32

      He he jos jedan majmun koji prica price od pre Interneta. Juce mi je jedan tvrdio kako su sedista u ASL bezveze i da su im avioni leteli za Induse.

      Delete
    3. Anonymous12:35

      @11:08

      That is the fault of Americans who are not giving JU permission to fly there in time.
      Why does it take that long?
      I dont think they try to sabotage any other foregn airline like that.

      Delete
    4. Anonymous17:12

      I would never fly to the States without knowing the whole product. As a Miles&More frequent traveler I will also in the future prefer transferring via a hub, where I have lounge access. From LJU I always fly with the Star Alliance members, however across the Atlantic never with American companies, they are all below European airlines standards. I also prefer transfer via Toronto to the places in the USA, if not, I am trying to avoid NYC for any transfer. And yes, the plane that is used is important; Lufthansa B747-8 is a superb aircraft, even better than the A380. Would of course be happy to try LOT with their B787 service.
      For a business trips there is still a lot of time for the ticket reservation, however not for the holidays. All my friends, who travel overseas for summer holidays, already booked their flights.

      Delete
    5. Anonymous17:53

      OK, we figured it out. No one will book a JFK flight with ASL. Your own preferences represent the preferences of all airline passengers in the world. The project will fail. Doom. Delay. Cuts. Taxpayers. Whatever.

      Delete
    6. Anonymous17:57

      "I also prefer transfer via Toronto to the places in the USA"

      Why do you prefer YYZ for USA transfer over transfer in Europe?

      Delete
    7. E ovaj u 5:12 stvarno lupa. Da presedaš u Torontu? Jel to zato šta kad sletiš iz Evrope moraš proći kroz kanadski carinu ( koja ima najduže redove čekanja na svetu) pa onda kada pokupiš torbe ideš na drugi dio terminala u nove redove da prođeš USA carinu? Mislim da se vidi ko ovde priča gluposti i izmišljotine

      Delete
    8. E ovaj u 5:12 stvarno lupa. Da presedaš u Torontu? Jel to zato šta kad sletiš iz Evrope moraš proći kroz kanadski carinu ( koja ima najduže redove čekanja na svetu) pa onda kada pokupiš torbe ideš na drugi dio terminala u nove redove da prođeš USA carinu? Mislim da se vidi ko ovde priča gluposti i izmišljotine

      Delete
    9. Anonymous19:00

      Sto tebe briga gdje tip presjeda? Tko si ti da mu govoriš, smanji malo vlastite frustracije pa onda govori drugima!

      Delete
    10. Da li ti uopšte znaš šta znači reč frustracija ? E to je upravo ono šta si ti napisao iz frustracije. Njegov (Nenadov) tekst nije pokazao ni trunku frustracije ali tvoj zato jeste.

      Delete
    11. Anonymous19:15

      Ni trunku frustracije, hahahaha, bravo, Hot Lane!

      Delete
    12. Anonymous19:25

      So far he didn't explain why he prefers Toronto for transfers to the USA.

      Delete
    13. Passengers going to the US thru Canadian airports do not have to go thru Canadian customs. Once you land in Toronto or Montreal you directly proceed to the U.S. customs and immigration. Done it 20 times.

      Delete
    14. Anonymous02:46

      @ 5:12 PM

      I get all your points, but especially one when you mention your FF status with Miles & More (and thus Star Alliance). Well, this is why they are called loyalty programs - they award loyal customers and further incentivize them to stay loyal by offering extra amenities. And you do, which means they're doing their job.

      But, here's the thing - MAM is one of the worst loyalty programs out there, unless you or your company can afford a very significant number of C flights each year. Unlike JU's Etihad Guest, with fairly easily attainable Silver level and much better redemption rates on JU. Of course, if your home airport is, say, MUC, that doesn't matter much because you can't use these amenities. But if it's BEG, or a regional airport well connected to BEG, considering EY Guest wouldn't be the worst idea.

      Finally, I can appreciate the desire to fly new planes, this is something I enjoy as well. Refurbished cabins and new IFE is nice, but B787 is a thing of beauty. Though, I don't care much about flying on the big birds with LH and such when in Y - it's just too packed and hot and then I don't really care whether it's A380 or B737. Honestly, on a B747 I prefer the upper deck, and it actually has a feel of a narrow-body plane. Well, it is a narrow-body up there :)

      Delete
    15. @ Unknown

      Not true. If you are lending at YYZ you have no choice but clear Canadian customs, pick lugagge and exit the controlled area. This is even though your luggage tags are actually for your final destination. This is the same for all incoming pax, the only difference that transfering pax can drop thair bags right before the last doors and proceed to security and US customs.

      Delete
    16. Дечко Тзар19:04

      SM, you are not right. Some T1 connections from international to US do not have to go through Canadian customs, only US. However that does not apply to all cases, it does not apply to any flights where terminal change is involved and it does require additional time for US precelarance at T1 when in transit - something you don't want if your first flight is delayed. It also means you are limiting choices of fares and destinations if you insist on transfering at YYZ T1. Overall, YYZ and AC have been trying for couple of years to make it easier for international passengers to transfer to the USA and this is notable improvement, but still not superior to every Euro transfer options.

      Delete
    17. Anonymous00:51

      +1

      Delete
  8. OT:

    Just came across this bit of news and I haven't seen it mentioned ever 'round this site:

    http://vijesti.avioradar.hr/index.php/hrvatska/110-goose-je-zaleprsao-eca-grumman-g-21a

    Possibility of seeing the Grumman Goose in the sky over Croatia. I am very excited and I would love to have the opportunity to ride it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous17:50

      Agreed and nothing to add! All the best to ECA!

      Delete
  9. JU520 BEGLAX11:42

    I think it wouldnt damage AA if they comit to some code shares with JU. JU could not only feed JFK or ORD but also to flights in ZRH, MUC. Oneworld has no one in Southeast Europe and AA flights in ZRH could definitely use some JU support

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous23:06

      Definitely a good point. I have a crap load of AA miles and didn't use them only for the reason that they don't have a good (any) connection options to SE Europe.

      Delete
  10. Anonymous12:09

    Poenta je da su trebali da sačekaju sa letovima za Ameriku barem do 2018-19 ili možda čak 20, ništa im ne bi pobeglo, a do tada da penzionišu 737 i ATR serije 202, uvedu ATR 72-600 i A320NEO i smisle kako će da popune sva ta sedišta jer se i sa A319 očigledno muče da popune kabinu. Tek to pa da pričamo o nekoj vijabilnoj ekspanziji i POKUŠAJU da se uđe na tržište letova za SAD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:19

      Ja mislim da ipak treba da sačekaju do 2050. pre nego što im padne na pamet da probaju da zagrabe koju mrvicu na svetskoj destinaciji No.1. Samo budala bi letela tamo pre nego što najpre potuče Star Alijansu i TK u exYU regionu i Evromediteranu. U stvari je najbolje ovako: ako u prvoj nedelji (ma šta u prvoj nedelji, u prvom DANU letenja) ne možemo da izguramo 3x dnevno na 50 destinacija sa LF od 85% onda nam uopšte ne treba prevoznik. Gasi, likvidiraj, batali. Znači da prvo napravimo prevoznika koji će prvog dana moći da ostvari navedene rezultate pa onda da vidimo da li u narednih dvadesetak godinica možda treba probati JFK. Mada bih i tu sačekao dok prevoznik ne dođe na nivo da može da iznese barem četiri dnevne rotacije na JFK uz LF od 90%. E, onda možda može da se proba. Mada ne bih ja ni onda probao, najsigurnije je da ipak batalimo sve to. Ko ne radi taj i ne greši.

      Delete
    2. Anonymous12:22

      to je apsolutno tako ako razmisljate kao vazduhoplovac i zasnivate biznis na trzisnim osnovama, a ako ste neko ko pripada politicko krimogenim krugovima, onda dajete ovakve najave. nije mi jasno zasto se ovaj blog bavi dnevnom politikom nivoa BGD na vodi i slicnim glupostima.

      Delete
    3. Anonymous12:31

      Što je zbrzano to je i kuso. Deni i Hogan su od početka bili izuzetno suzdržani u vezi letova za SAD, dok je druga strana tj. država takoreći od 2013. stalno najavljivala. Neka rade i nek greše slobodno ali neka to bar liči na nešto.

      Delete
    4. Anonymous12:33

      Hogan je 25.10.2013 izjavio da letovi za SAD pocinju krajem 2015 ili u prvoj polovini 2016. Zapravo Hogan je prvi to i objavio.

      Zatim je u septembru prosle godine objavio da ce se letovi obavljati sa A330.

      http://www.exyuaviation.com/2014/09/hogan-air-serbia-to-us-with-a330s.html

      Toliko o suzdrzanosti.

      Delete
    5. Anonymous12:49

      Bravo, ali ključno u celom tekstu je "...but insists numbers must first stack up". Poenta je da "numbers" trenutno nisu dovoljno "stack up". A kako će da ih stack up kad su zbrisali iz Budimpešte i Larnake dve veoma bitne destinacije kojima bi mogli da ponude letove za SAD živi bili pa videli.

      Delete
    6. Anonymous16:42

      Gorivo nikad jeftinije (dalje može da ide samo ka skupljem), najam aviona nikad jeftiniji (dalje može da ide samo ka skupljem), regionalna konkurencija na istorijskom dnu dalje mogu da idu samo ka boljem), državna pomoć na raspolaganju još 12 meseci. U takvoj situaciji se apsolutno isplati probati JFK.

      Nasuprot tome stoji ideja da mi ipak sačekamo još 20ak godinica, da gorivo ponovo dođe na $120, da najam aviona ponovo ode na istorijski maksimum, da se regionalna konkurencija konsoliduje i otpočne svoje long haul letove, i da državna pomoć bude sanak pusti. Da, mnogo je bolje da se tada proba JFK. Pa kad dođe najava onda krene lavina hejta od stane internet direktora avio kompanija: šta će vam JFK kad tamo već svi drugi lete, LF vam još uvek nije 90% i putnike ne čeka jastuk na svakom sedištu. Batali. To kod nas ne može da bude.

      Biće vam mnogo lakše ako sebi lepo priznate da ćete uvek biti protiv ovih letova i da ćete uvek naći neki razlog da Er Srbiji prognozirate propast. Mogu oni da dube na glavi i lete 6x dnevno ka svim destinacijama u regionu - vi ćete ih opet nazivati propalim političkim projektom. Mrzite ih i to je to. Mrzite ih jer nisu vaši. Samo vaše sme da postoji a sve drugo treba uništiti.

      Delete
    7. Anonymous17:28

      Totalni nonosens. Apsolutno NE MRZIM ASL, izneo sam konstruktivnu kritiku da su možda malo požurili sa pokretanjem letova i da je bolje da se fokusiraju na dalji razvoj i unapređenje već postojeće mreže, gde svakako debelo ima mesta poboljšanju. To da ih mrzim jer nisu moji ili čiji već je nivo osnovna škola, naprotiv stalo mi je da ASL ne bude gubitnik i zbog toga mislim i kažem da greše. A jedino što se mrzi ovde je na žalost konstruktivna i obrazložena kritika na koju pojedinci reaguju kao popareni.

      Delete
    8. Anonymous23:17

      @ 5:28 PM
      Ako ti ne mrziš ASL i političare koji ih promovišu, onda ih stvarno niko na ovome svetu ne mrzi. :-)

      @ 4:42 PM ima definitivno poentu (za razliku od tebe) i uvek su postojali ljudi koji vide čašu polu praznu i oni koje je vide polu punu. Ja znam da ja jedva čekam da sednem na ASL-ov let. Možda ne baš u junu, ali kada se malo uhodaju na jesen. Ovima što ne žele na njihov let, želim sve najbolje i dobro sedenje kući ili "jeftino" i "udobno" klackanje sa konkurencijom.

      Delete
  11. Anonymous12:50

    Svaka cast, ova croatia airlines nece to jos moc ohoho narednih godina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous18:06

      Aj' u po 100 evrica da ce OU poceti da leti za SAD 2017, najkasnije 2018

      Delete
  12. Anonymous16:02

    Kao sto odavno pricam bice ih 2 i to je jos jednom potvrdjeno danas .
    Nadam se da ce uspeti codeshare sa AA mada ne treba iskljuciti ni DL kao mogucnost .
    INN-NS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous17:59

      Good guess

      Delete
    2. Anonymous23:25

      DL would be a bad choice. They have good coverage with partners for ASL's destinations, whereas AA does not. DL did everything in their power to stop ASL from flying to US, and EY has better relationships with AA already. Not to mention loyalty programs, where DL sucks, and AA has pretty good relations with EY.

      Delete
  13. Anonymous16:52

    I am not the first person who says this, but I really think it is kinda too early to start these flights.
    They should first have at least double daily connections to Sofia, Tirana, Sarajevo, Athens and return flights to Budapest and Larnaca. Market between Serbia and the US is not big enough for them having those flights, but they could take passengers from all over the Balkans, they really have a chance because basically no country in the Balkans has flights to the US except Greece and those are seasonal, and considering Serbian, Croatian, Hungarian, Romanian, Bulgarian, Albanian and Greek diaspora in the US they really could take some passengers away from companies like LH if conections and price are competitive.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous17:22

      As said above:
      - fuel price on its minimum
      - aircraft prices on their minimum
      - regional competition on its knees
      - state aid available for 12 more months

      So when, if not now?

      If there is an overall strategy to go long haul, then sooner is better in case of ASL.

      Delete
    2. Дечко Тзар18:40

      Anon @5:22

      +1 and more:

      - fuel prices will stay low for years
      - TATL traffic is on a steady growth pattern
      - no TATL game changer aircraft available for at least a decade
      - US has no long haul LC carriers
      - legacy US3 not the right for the market

      Delete
    3. Anonymous00:53

      +1

      Delete
  14. Purger19:17

    Dobro ljudi stvarno ste nevjerovatni.

    1. Air Serbijini letovi prema SAD-u su nelogični po svim osnovama i ne mogu biti profitabilni. Ako je Srbija, kao država, procjenila da će oni donijeti državi druge benefite (zaposlenost, konektiranost, dijaspora, trgovina, ostale gospodarske grane...) onda će ona i pokrivati gubitke te linije. End of story. Nažalost to nije moguće u EU i dalje smatram da je takva restrikcija zapravo neokolonijalizam i protužiranje EUB3 (LH, AF, BA). Na sreću po Srbiju, oni nisu u toj situaciji i mogu pomoći svojoj kompaniji i štitit svoje interese. Nadam se samo da je matematika tu OK i da će investicija opravdati sekundarne benefite. Jer ako nije onda je to isključivo politička linija, a što u svakom slučaju jest, samo se nadam i sa nekom poslovnom logikom. Ako je pak ona samo politička promocija bez realne poslovne logike, onda je to jako skupa politička samoreklama. Ne bi bila ni prva ni posljednja. Bilo je i skupljih, zar ne? Od ovoga će biti bar neke koristi.

    2. Air Serbija ni izbliza nema dovoljno konekcija. JU je intenzivno radila na tome da ostvari 2+2 vala sa večinom destinacija. U tome nije uspjela, poglavito ove zime. Nadam se da je redukcija ove zime samo produkt volje da se prikupe sredstva prije SAD letove, što ne bilo nelogično (jer sada je smanjenje frekvencija bitno "jeftinije" nego kada krenu SAD letovi), te da će se frekvencije povečati sa ljetnim redom letenja, tj. da će one biti bitno veće nego prošlog ljeta. Bez tog povečanja konekcija letovi za JFK će biti još manje puni, ili će biti puni uz dumping. I opet se vračamo na matematiku iz točke br. 1.

    3. LF je i sada jako loš. Daleko ispod EU prosjeka. Cijene karata su vrlo niske (barem bile do ove zime). Yield je nizak. Sve to ne pogoduje letovima za JFK. Hoće li JFK povečati LF konektiranih letova? Naravno, no JFK letovi su trebali povečati yield a LF je trebalo dostići prije pokretanja JFK letova. Bez 80% LF nisu smjeli ni sanjati o pokretanju letova prema JFK. No, i opet pogledati točku broj 1.

    3. Drugi aviona u svakom slučaju ima logike. Iz niza razloga koje smo rekli. Konačno još dvije linije koje će se radi toga pokrenuti minimum su da se pokuša smanjiti gubitak na prekooceanskim letovima. I tu ni u kom slučaju ne treba kritizirati. Ni najmanje! Ili dva aviona i tri linije ili ne ulaziti u tu avanturu. Sa dva aviona i tri linije malo je šanse za uspjeh, sa jednim avionom i jednom linijom nema nikakve šanse.

    4. No, ipak najnelogičnijom izjavom sa današnjih komentara smatram ovu "vi bi odmah da Air Serbia bude Aegean". Pa gospodo, Aegean ima 58 aviona i još ne najavljuje interkontinentalne letove. Dakle, ne može vam ovo biti argument ako zanemarite tu činjenicu.

    5. Ja osobno se slažem da treba u poslu riskirati i da JU ne bi smjela biti pasivna. No, na interkontinentalnim letovima su zube slomili daleko veći igrači i to ih je odvelo u bankrot. Ne znam ni jednu jedinu majušnu kompanijicu poput Air Serbije koja je pokrenula interkontinentalne letove, ali zato znam daleko jače igrače koje je to potpuno uništilo. Dakle, puno prevelik i nepotreban rizik.

    6. Niska cijena goriva i niska cijena najma aviona ne može anulirati premalen broj konekcija, premalen broj potencijalnih putnika i nizak LF postojećih letova. Po istoj logici i Montenegro Airlines je mogao početi sa letovima za SAD je, eto, jeftino je. Sad ćete vi skočiti i reči ali JU je daleko veći od YM. Nije gospodo! I jedna i druga kompanija sapada u majušne kompanijice. To je potpuno ista kategorija. Maleni, nebitni, nejaki! I još jednom, ne znam ni jednu tako malenu kompanijicu koja je krenula sa interkontinentalnim letovima (molim da mi INN-NS sada ne daje primjer nekih banana-afričkih ili proruskih kompanijica).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Purger19:18

      Za kraj, želim JU da uspije sa ovim letovima. Iskreno. Ja se tako što nisam osudio predložiti Croatiji Airlines koja je ipak imala bitno bolje perspektive za takve letove i ovakvu ekspanziju. Kada sam predlagao ekpanziju 2010. godine ona je bila gotovo identična ovoj Air Serbije, no ipak sam jako povukao ručnu kada se radilo o mogućim interkontinentalnim letovima i usprkos negodovanju pilota rekao da bi to bilo poslovno samoubojstvo. Tada sam rekao da ti letovi jestu mogući pod uvjetom da država to debelo financira. U slučaju Srbije to ne samo da je moguće nego se debelo i dešava. Što nas ponovo vrača na točku broj 1.

      Ako ništa drugo, bar ćemo neko vrijeme (daj bože i jako dugo vrijeme) jeftino letjeti prema SAD-u. Ja ću prvi iz toga profitirati.

      Delete
    2. Hi Purger,

      Interesting comments. I think that ASL can not hope for profitability right away, but these flights are greatly in the interest of Serbia and as such the investment will see great returns, not only financially.

      You wrote on this site and also on CAF that you think that ASL will have higher costs because they will not have such economies of scale as larger European airlines. I agree that ASL will certainly be paying more for some things, but overall I think ASL will have a below average CASM of all the airlines flying across the Atlantic.

      http://i.imgur.com/3Wz6Alc.jpg

      Here is a little image that points towards the costs of flying transatlantic in 2015. It probably isn't 100% accurate but I think you will agree that it is correct in that fuel, labor, and taxes/airport fees are together the majority of all costs. In these three things, ASL can match in costs or greatly pay less.

      In some other things, such as lease rates, maintenance, logistics and supplies , spare parts, marketing, staff training, Air Serbia by itself cannot match the big players, but because of the size and power of Etihad, there exists the possibility that Air Serbia can receive lower rates. I am not saying that Eithad is guaranteed to offer ASL the same price that they receive, but they are in position to do so if they want.

      The reason why ASL won't be making money isn't because of high costs, but because of low yields. The Western European airlines have access to huge corporate contracts, large numbers of premium pax willing to pay 10,000+ for first class tickets, and large numbers of loyal frequent fliers.

      Delete
    3. Anonymous21:44

      Jel vi znate koliko stranaca u opste leti sa ASL.
      I ponovo sirite ne istine da je LF nizak a to strucnjak ne bi bez dokaza mogao da pise.
      INN-NS

      Delete
    4. Anonymous22:03

      Purgeru prestani da lupetas vise. Niko nikada nije izjavio da ce ASL jeftino leteti za Ameriku. Procitaj izjavu Malog. Cena ce biti u skladu sa uslugom.

      Delete
    5. Anonymous22:18

      Purger,

      To da Air Serbia ne može biti Aegean i da se njeni poslovni potezi ne mogu kritizirati tako što če se porediti sa Aegeanovim - to biste trebali poručiti ovim internet airline CEOima koji doslovno svakog dana na ovom blogu ostavljaju komentare poput: "Vidi kako je Aegean opet dobro uradio, Air Serbia nikada neče moči tako nešto".

      Delete
    6. Purger01:48

      Aleksandar, tesko je to reci bez konkretnih brojki. No, dio Etihadovih privilegija zasigurno se ne mogu koristiti, na nekim uslugama privilegije ni nisu moguće kao grupacija, a vjerujte mi ne treba se ni zanositi činjenicom da Etihad nešto poklanja, ili daje bez vlastite zarade. Rekli bi naši narodi "nema đabe ni kod stare babe". Etihad nije došao u Srbiju poklanjati, nego opako zaraditi, i iz ovoga što se vidi oni i u ovom momentu zarađuju i zarađivat će.

      INN, sine već sam ti rekao da ne sudjeluješ u raspravi odraslih. Ali kad si me već piknuo reci mi sinko, koliki je LF danas break-even na regionalnim i uskotrupnim linijama, a koliki na širokotrupnim (naravno govorimo o realnim troškovima i realnim cijenama karata, ne sa dumpingom)?

      Anonimous 10:03
      Ljubazno molim da mi se ne obračate ovakim tonom. Odgoj možda niste imali privilegije dobiti u mladosti, ali elementarnu kulturu u ophođenu ste mogli steći i bez manjka odgoja. Ne dozvoljavam vam da govorite da "lupam". A potom vas molim da sa razumijevanjem pročitate što sam napisao, pa ćete uvidjeti da ja nisam taj koji lupeta. Ako vam ni nakon razumnog čitanja nije dovoljno jasno, onda ću vam pojasniti, ja ni u jednom momentu nisam napisao da ĆE JU letjeti jeftino. Ali sam napisao da ili će imati prazne avione ili će morati letjeti bitno ispod cijene konkurencije velikih da privuče putnike. Jer putnik će radije platiti više da leti sa LH, DL, BA, KL, UA... I tu JU ima opciju spuštati cijenu i letjeti sa dimpingom kako je do sada dvije godine letjela na gotovo svim linijama, ili imati cijene kao konkurencija i imati prazne avione. U oba slučaja gomilat će gubitke.

      Anonymous 10:18
      Da slažem se, ali Aegean jest primjer dobre kompanije na kojoj bi ostale kompanije trebale učiti. A taj isti Aegean je 3 puta veći od Air Serbije, ali još uvijek ne planira letjeti za SAD. Ne govori li vam to dovoljno?

      Delete
    7. Purger, I have no doubt that Etihad is acting in their own interests, but do you have any kind of inside info that helps you know that EY is overcharging JU? It would be very shortsighted of EY to put their entire investment and reputation at risk for the reward of a few million dollars. No other airline has ever made any allegations against Etihad. Hogan claimed that he would pass on the savings to his subsidiaries.

      I don't have exact figures, but I think that you will agree that labor, fuel, and taxes and airport fees are the three biggest expenses when operating long haul. Labor, in particular, will bring huge savings for JU. The next biggest savings will come in taxes and fees. BEG airport offers ASL very low fees, and this is another category of huge savings. Fuel is a little more difficult to predict but I doubt ASL is paying more than airlines in West Europe with all their taxes.

      So do you have anything in particular in mind when you say that ASL will have higher costs than other carriers?

      Delete
    8. Ja bi isto rekao da ovaj pruger lupa. Stvarno vec bezbroj puta piše i nsgađa nešto kao ona vračara Kleopatra iz Bjeljine. Naravno da će AS imati skoro pa iste povlastice u JFK kao i oni. Ako nisi znao samo da ti kažem da je katering za AZ se poboljšao 50% otkada su ih preuzeli AT na JFK-u i cene su do 20% jeftinije nego preuzimanja od etihada. Također ESSO im je novi smabdevac goriva i tu su cene pale od 25 do čak 30%. Mislim stvarno nemaš pojma šta pišeš ali bitno je da izmišljaš kao i do sada

      Delete
    9. Ja bi isto rekao da ovaj pruger lupa. Stvarno vec bezbroj puta piše i nsgađa nešto kao ona vračara Kleopatra iz Bjeljine. Naravno da će AS imati skoro pa iste povlastice u JFK kao i oni. Ako nisi znao samo da ti kažem da je katering za AZ se poboljšao 50% otkada su ih preuzeli AT na JFK-u i cene su do 20% jeftinije nego preuzimanja od etihada. Također ESSO im je novi smabdevac goriva i tu su cene pale od 25 do čak 30%. Mislim stvarno nemaš pojma šta pišeš ali bitno je da izmišljaš kao i do sada

      Delete
  15. JU520 BEGLAX19:32

    Swiss today with night stop in BEG. Maybe also the other extra holiday rotation on Saturday are night stops?
    I guess it has been a long time since crews fm ZRH were doing night stops in BEG. Back in the 80s SR crews of SR 456 flts were daily 'parked' in the Intercontinental

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous19:40

      A few weeks ago they spent the night in BEG, it was operated by the Avro.

      Delete
    2. JU520 BEGLAX19:59

      Scheduled or technical? Usually the evening flts rtn to ZRH but today its scheduled that rtn flt is tmrw morning

      Delete
    3. Anonymous20:55

      Nope, it was scheduled like that. It was operated twice, both times with the green Avro with the Alps or something.

      Delete
  16. Anonymous03:49

    Serbs to pay more to fly LH and others over JU's direct flight?

    Bs

    ReplyDelete

Post a Comment

EX-YU Aviation News does not tolerate insults, excessive swearing, racist, homophobic or any other chauvinist remarks or provocative posts with the intention of creating further arguments. A full list of comment guidelines can be found here. Thank you for your cooperation.